23948sdkhjf

Nye automatiserede lagre kan afhjælpe forsyningsproblemer

Logistikvirksomheden DSV vil nu forsøge at komme de udfordringer, som flere virksomheder i øjeblikket oplever.

Nemlig at det kan være svært at få sit varelager-setup til at følge med den stigende efterspørgsel - især fra e-handlen og især i en tid, hvor det er svært helt generelt at få varer.

Flerbrugerfaciliteterne - som de kaldes - gør det muligt for DSV at tilbyde lagerautomatisering til alle størrelser af virksomheder på tværs af forskellige markeder og distributionskanaler, både B2C og B2B.

- Med DSV Fulfillment Factory behøver virksomheder ikke at være multinationale for at få automatiseret, konkurrencedygtig og effektiv lagerbygning.

- Vi ved, at der er et markant hul på markedet for automatiserede lagerløsninger til virksomheder uden enorme volumener, fordi disse løsninger normalt kun er tilgængelige som en enkeltbrugerløsning for virksomheder med en vis skala, forklarer Ronald Poort, executive Vice President, DSV.

Ifølge DSV skal de 20 nye automatiserede logistikhaller, som logistikgiganten har investeret i på tværs af Europa, Nordamerika og Asien-Stillehavs-regionen, være løsningen på de forsyningsudfordringerne.

Her skal lagerhallerne placeres

Disse er i drift:

  • Kolding, Danmark
  • Oslo, Norge
  • Helsinki, Finland
  • Venlo, Holland

Disse er planlagt:

  • Northamptonshire, UK
  • Duisburg, Tyskland
  • Barcelona, Spanien
  • Toronto, Canada
  • København, Danmark
  • Stokholm, Sverige

Derudover forventer DSV at bygge i både Nordamerika og Asien-Stillehavs-regionen de kommende år.

Kilde: DSV

Lagerfacilieterne skal ifølge DSV gøre det muligt at imødekomme de specifikke behov, mens varerne opbevares i regionale hubs så tæt på slutbrugeren som muligt.

Virksomheden vil have direkte adgang til information, når det passer dem og behøver kun at fokusere på deres kerneforretningsaktiviteter. DSV sørger for ordreudførelsen og skalerer op eller ned alt efter behov.

Investeringen er i flere millioner euro, og lagerfaciliteterne vil blive udrullet i forskellige faser. Allerede nu er der fire af de tyve lagre i drift, mens yderligere seks er på vej. DSV's ambition er, at alle 20 er i drift inden for de næste par år.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08